Mededeling

Collapse
No announcement yet.

{HOW TO} Velgen schoonmaken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door madsekci Bekijk Berichten
    Dat komt doordat de velgen zo proper zijn door de velgenreiniger die daarop terecht komt (of wat dan ook). Is oppervlakkig en een paar keer remmen en het is terug weg. Als er bv. Meguiars Wheel Brightener op de remschijven komt, zijn ze bijna fluo-oranje.

    @nemus: probeer velgenreiniger, detail clay en/of schuren met P1000-P3000?
    Je kan ook eens proberen met wat staalwol, achteraf schuren met P3000 om alle krasjes die er inzitten door het staalwol weg te werken.

    Kan je er mss ook een echte close-up van posten?
    ik zal er morgen een close up foto van nemen want mijn auto is momenteel bij de carrosserie

    Comment


    • #42
      voila hier de close up foto's



      Comment


      • #43
        ik kuis de mijne gewoon met autoshampoo, niks aggresief...wel telkens inspuiten met siliconenspray achteraf... en terug eventjes met een zachte doek om het teveel aan siliconen eraf te halen... perfect resultaat.. blijven nieuw

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
          ik kuis de mijne gewoon met autoshampoo, niks aggresief...wel telkens inspuiten met siliconenspray achteraf... en terug eventjes met een zachte doek om het teveel aan siliconen eraf te halen... perfect resultaat.. blijven nieuw
          Blijft er dan niet extra veel stof aankleven door die siliconen?
          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • #45
            nop , zeker niet , daarom ook wel dat je ze moet opblinken met een zachte vod..en dan ga je voelen , dat ze zo glad aanvoelen , als zouden ze juist gewaxed zijn...voor deel tegenover wax: laat geen sporen na en je moet er niet op frotten gelijk ne gek ... alles voor het gemak hé

            Comment


            • #46
              Nemo - ik vrees dat die schade niet weg te detailen is. Is het de velg zelf of is dat onderdeel dat tussen uw velg en rem zit? (maar dus vast aan de wagen) Lijkt wel dat door rondvliegend ijzer van uw remmen dat er daardoor de lak af is en zo is beginnen roesten...

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door madsekci Bekijk Berichten
                Nemo - ik vrees dat die schade niet weg te detailen is. Is het de velg zelf of is dat onderdeel dat tussen uw velg en rem zit? (maar dus vast aan de wagen) Lijkt wel dat door rondvliegend ijzer van uw remmen dat er daardoor de lak af is en zo is beginnen roesten...
                het deel zit denk ik aan de remschijf vast.als het zo niet te valt herstellen dan ga ik het misschien in zwart laten spuiten

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                  het deel zit denk ik aan de remschijf vast.als het zo niet te valt herstellen dan ga ik het misschien in zwart laten spuiten
                  ik heb hetzelfde probleem, nemo. Met de Touareg. Het deel tussen velg en remschijf is totaal verroest en ik maak me zorgen. Ook zo beetje bij de remklauwen.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Audiboy Bekijk Berichten
                    ik heb hetzelfde probleem, nemo. Met de Touareg. Het deel tussen velg en remschijf is totaal verroest en ik maak me zorgen. Ook zo beetje bij de remklauwen.
                    daar moet je je geen zorgen over maken hoor, is heel normaal maar valt nu eenmaal meer op bij velgen met grote openingen. Enkel nakijken bij het demonteren en het monteren van de velgen dat het raakvak mooi rein is, en niet verroest.....

                    wat de looks betreft, een likje verf doet wonderen
                    saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                    saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                    saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                    saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                    saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                    renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                    Porsche 993 (1994)

                    Comment


                    • #50
                      Kzou er dan Hammerite op spuiten, lijkt me ideaal voor zo'n toepassing
                      ----------------------------------------------------------------------------------
                      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                      Pictures here: BMW 7 Series
                      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                      Pictures here: Diablo

                      --------------------------------------------------------------------------------------------
                      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                      It might need half a starsystem to turn around,
                      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                      Cylons have respect for it...

                      --------------------------------------------------------------------------------------------

                      Comment


                      • #51
                        Siliconenspray op velgen ?
                        Siliconen en remblokken gaan niet echt samen dacht ik...
                        www.perfectshine.be

                        Comment


                        • #52
                          Meguiars hot rims all wheel cleaner:


                          Eerst de velgen goed nat nat maken, dan overal wat wheel cleaner opspuiten en dan al het vuil e.d met een spons verwijderen. Gaat heel makkelijk

                          Als ik mijn velgen eraf haal om de wintervelgen te monteren dan kuis ik al de velgen nog eens heel grondig en doe ik ze langs de binnen en buitenkant met NXT gen. Tech Wax:

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk Berichten
                            Meguiars hot rims all wheel cleaner:


                            Eerst de velgen goed nat nat maken, dan overal wat wheel cleaner opspuiten en dan al het vuil e.d met een spons verwijderen. Gaat heel makkelijk
                            Ah bon? Ik heb die ook, maar 'k heb vorige week meer dan een uur zitten wrijven en ze zijn nog niet proper.

                            Comment


                            • #54
                              Ik heb me vorig jaar zo'n bus velgenreiniger gekocht van Norauto, het huismerk van Auto5 en ik moet zeggen dat dat zijn werk uitstekend doet. En het is relatief goedkoop. Behalve teerplekken, dat moet ik nog eens nakijken, maar m'n zomerbanden liggen momenteel opzij.

                              Comment


                              • #55
                                Ik gebruik wel eens ontvetter voor gasfornuis om mijn velgen mee te reinigen. Komt ook in een handige spray en werkt heel goed. Maar is het ook goed op lange termijn? Te agressief?

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Nee, clayen helpt niet op die aanslag. Da's geen "erop liggend" vuilpartikel, maar een vrij dikke, licht gekleurde, vrij gladde laag die op/in de laklaag van de velgen vreet.

                                  Je kan met geduldig spierkracht-oefenen en een microvezelwashand, en desnoods wat velgenreiniger, het meeste wel kwijtkrijgen, maar er zit nog altijd een gedeelte in de poriën van de lak. Dat krijg je énkel kwijt door te gaan simonizeren, maar ik raad dat bij velgen af.
                                  Sorry, maar het enige wat je met spierkracht en mircovezel gat bereiken door hard te wrijven is dat je velgen maring gaan krijgen. Mircofijne krasjes door het vuil dat je er tegenaan wrijft !
                                  Hierdoor gaan ze hun glans verliezen en er mat gaan uitzien.

                                  Klei is net gemaakt om aan de lak gehechte contaminaties (zoals aangekoekt remstof) te gaan verwijderen zonder deze tegen de lak aan te gaan wrijven.
                                  Het vuil gaat namelijk in de klei kruipen.

                                  Trust me ik heb dit weekend nog aan velgen van een range rover bezig geweest. En zonder klei is het gewoon niet mogelijk ze op een goeie manier proper te krijgen.

                                  De eigenaar had zelf aan de dealer reeds gevraagd of hij ze proper kon krijgen, en het was hem niet gelukt !

                                  In het geval je velgen erg vuil zijn (jaren niet gewassen) moet je eerst met een sterke cleaner het oppervlakkig vuil te gaan verwijderen. Daarna met klei en geduld ze perfect maken

                                  Comment


                                  • #57
                                    Zeg, Wax-it, 'k heb een vraagje.
                                    Heb je eigenlijk al eens goed de uitleg bekeken die op de producten van Meguiars staat?
                                    Daar vind je soms vreemde dingen, zoals bij de Gold Class Car Wash Champoo: afhankelijk van welke taal je leest op de gebruiksaanwijzing, moet je andere hoeveelheden toevoegen aan je water (soms zeer grote verschillen).
                                    Waaraan ligt dit? Is dit puur amateurisme of worden wagens in sommige landen minder of meer vuil zodat minder of meer product nodig is.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                      Zeg, Wax-it, 'k heb een vraagje.
                                      Heb je eigenlijk al eens goed de uitleg bekeken die op de producten van Meguiars staat?
                                      Daar vind je soms vreemde dingen, zoals bij de Gold Class Car Wash Champoo: afhankelijk van welke taal je leest op de gebruiksaanwijzing, moet je andere hoeveelheden toevoegen aan je water (soms zeer grote verschillen).
                                      Waaraan ligt dit? Is dit puur amateurisme of worden wagens in sommige landen minder of meer vuil zodat minder of meer product nodig is.
                                      Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet opgemerkt !
                                      Ik verkoop zelf die shampoo's niet, maar het enige wat ik mij kan indenken is dat ze de omrekening van eenheden verkeerd hebben uitgevoerd.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet opgemerkt !
                                        Ik verkoop zelf die shampoo's niet, maar het enige wat ik mij kan indenken is dat ze de omrekening van eenheden verkeerd hebben uitgevoerd.
                                        Nope. Ze rekenen voor België, Duitsland, Italië enz.. telkens in ml en telkens is de hoeveelheid anders. ('k zal vanavond eens kijken, maar denk dat het varieert tussen 12 en 40 ml per 10 liter water).

                                        Comment


                                        • #60
                                          Tussen Nederland (40ml) en België (12ml) zou ik het nog begrijpen.

                                          De Nederlander zal maar de helft van de dosering gebruiken, “werk even goed, toch?�

                                          De Belg zal er nog een kluts bovenop kappen, “da zal nog beter marcheren!�.

                                          Conclusie, beide gebruiken ongeveer 20ml.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X